We stellen het kind centraal
Ieder kind van wie de ouders zich aangetrokken voelen tot Islamitisch onderwijs is welkom bij SIPOR. De talenten van het kind vormen het uitgangspunt voor ons handelen. Onze begeleiding en zorg zijn erop gericht deze talenten maximaal tot ontwikkeling te laten komen. Daarbij stimuleren we niet alleen talenten op het cognitieve vlak, maar ook die op emotioneel, fysiek en spiritueel gebied. Wanneer een leerling zorg nodig heeft die wij zelf niet kunnen bieden, helpen we deze te vinden.
We bieden elkaar zorg
Er zijn voor je naaste is een heel belangrijke Islamitische kernwaarde. Wij vertalen dat in goede leerlingenzorg en goed personeelsbeleid. Maar het komt ook tot uiting in de kleine dingen, de manier waarop we met elkaar omgaan en de sfeer die we op onze scholen creëren.
We zijn gericht op samenwerking
Onderwijs is tegenwoordig teamwork. Daarom gaan wij uit van partnership. We betrekken de ouders actief bij de ontwikkeling van hun kinderen. De schoolteams voelen zich gezamenlijk verantwoordelijk voor het klimaat en de prestaties op school. We werken ook samen met diverse andere onderwijsinstellingen en gemeentelijke instellingen. Op die manier zorgen we voor één geheel van leren en zorg.
We zijn gericht op kwaliteit
We ontwikkelen ons tot een professionele organisatie waar het onderwijs van hoge kwaliteit is en kinderen en personeel zich uitgedaagd voelen. Op elk niveau van de organisatie stellen we doelen en evalueren we de kwaliteit van product en proces.
We zijn toekomstgericht
Onderwijs is per definitie gericht op de toekomst, omdat we jonge mensen begeleiden in hun ontwikkeling. We zijn vernieuwend, maar zonder verworvenheden en bestaande kwaliteit te verwaarlozen.
We spelen actief in op maatschappelijke ontwikkelingen
We zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid in de context van de Nederlandse samenleving. Daarom formuleren wij antwoorden op vragen die de samenleving ons stelt. Daartoe behoort dat we kinderen verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen en leren hun eigen mening te verwoorden en eigen initiatieven te nemen. Zij zijn immers zelf (mede)verantwoordelijk voor hun eigen toekomst. Door aandacht te besteden aan het milieu, mensenrechten en de verdeling van welvaart in de wereld maken we onze kinderen bewust van hun verantwoordelijkheid voor de schepping.